Powielanie dokumentów to czynność często wykonywana w pracy biurowej. Doskonale radzą z nią sobie kserokopiarki. Jednak istnieje dla nich alternatywa w postaci urządzenia wielofunkcyjnego, które również drukuje, skanuje, a czasami nawet wysyła dokumenty w formie faksów. Który sprzęt jest lepszym wyborem?
Oszczędność finansowa
Nie ma wątpliwości, że tej samej klasy urządzenie wielofunkcyjne jest droższe niż kserokopiarka. Jednak trzeba brać pod uwagę fakt, jak wiele pełni ono funkcji. Jeśli podliczylibyśmy koszty zakupu wszystkich urządzeń zastępujących sprzęt wielofunkcyjny, okazałoby się to o wiele mniej opłacalne. Tym samym urządzenie wielofunkcyjne zapewnia oszczędność.
Więcej wolnej przestrzeni dzięki urządzeniu wielofunkcyjnemu
W Twoim biurze potrzebne są zarówno kserokopiarki, jak i skanery czy drukarki? Decydując się na zakup wszystkich tych urządzeń, musisz zagospodarować dużo wolnej przestrzeni, aby je wszystkie pomieścić. Zastąpienie kilku sprzętów jednym urządzeniem oznacza bardzo istotną oszczędność przestrzeni, przez co jest rozwiązaniem wybieranym coraz częściej.
Awaria kserokopiarki lub urządzenia wielofunkcyjnego
Kolejna kwestia to awarie. Niestety, ale nawet najlepsze urządzenia czasami ulegają awariom. Każdego typu sprzęt trzeba też poddawać przeglądom i konserwować. Jeśli posiadasz kilka urządzeń, prace serwisowe będą Cię kosztowały więcej i będziesz musiał poświęcić na nie więcej czasu.
Kserokopiarki czy sprzęt wielofunkcyjny?
Z wymienionych powyżej czynników wynika, że urządzenie wielofunkcyjne to lepszy wybór niż kserokopiarka. Jednak nie zawsze tak jest. Jeśli wiesz, że w Twoim biurze przydają się tylko kserokopiarki, natomiast skanery czy drukarki są zbędne, zakup sprzętu wielofunkcyjnego nie ma większego sensu. Tym samym ostatecznie tak naprawdę wszystko zależy od indywidualnych potrzeb. Warto dobrze zastanowić się nad tym, jaki sprzęt jest w biurze niezbędny i dopiero wtedy przejść do procesu podejmowania ostatecznej decyzji zakupowej.