Wszyscy zauważamy wyraźny wzrost zainteresowania handlem internetowym i dynamiczny rozwój całej branży e-commerce. Rynek ten, nadal posiada przestrzeń dla nowych sprzedawców, mogących spróbować swoich sił w sprzedaży internetowej oraz osiągnąć dzięki temu wyjątkowy sukces. Własny sklep internetowy otwiera zatem szerokie spektrum możliwości, ale najpierw trzeba wiedzieć, jak go założyć. Poznaj etapy budowania własnego sklepu internetowego, które przedstawiliśmy w artykule.

Od czego zacząć?

Założenie sklepu internetowego to obecnie niezwykle prosta czynność, która może zająć zaledwie kilka chwil. Rozwiązaniem, które daje najszybsze możliwości zakładania biznesu online są oprogramowania SaaS (Software as a Service). Na rynku można znaleźć wiele platform SaaS posiadających ciekawą ofertę dla przyszłych właścicieli sklepów internetowych, jednak wybierając tą właściwą, warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak skalowalność biznesu, szybkość ładowania strony, wiele możliwości integracji, a także intuicyjność i przyjazność w obsłudze.

Jak założyć własny sklep internetowy

Po wyborze odpowiedniej platformy oferującej założenie sklepu internetowego, w pierwszej kolejności, aby utworzyć własny biznes online, konieczne będzie podanie podstawowych danych właściciela – imię, nazwisko, a także dane kontaktowe, nazwę sklepu i domenę. Wybrana domena powinna nawiązywać do działalności sklepu, aby jak najlepiej zapadać w pamięć klientów.

Dodatkowo, podczas zakładania sklepu na wybranej platformie, warto zwrócić uwagę na aspekt bezpłatnego dostarczenia certyfikatu SSL, jest to gwarancja bezpieczeństwa dla klientów. Jedną z platform, która oferuje taką usługę jest platforma Selly, zapewniając klientom zabezpieczenie loginów, haseł, numerów kart kredytowych, czy danych osobowych.

Wygląd sklepu internetowego ma znaczenie

Zakładając swój sklep internetowy nie można pominąć etapu, jakim jest jego dopracowanie wizualne. Estetycznie utworzony sklep staje się przyjazny w odbiorze, a dopasowane kolory, czcionki oraz grafiki stają się wizytówką biznesu. 

Platformy SaaS oferują gotowe szablony dla sklepów internetowych, aby w szybki i prosty sposób wykonać sklep, który będzie zarówno estetyczny, jak i nietuzinkowy, odpowiadający wymaganiom określonego biznesu.

Produkty w sklepie internetowym 

Nie ma sklepu bez produktów, które możesz zaoferować klientom. Jeśli posiadasz własną produkcję, chcesz sprzedawać własne produkty – wystarczy, że dodasz do swojego sklepu grafiki wraz z atrakcyjnym i interesującym opisem, które przyciągną potencjalnym klientów.

Natomiast, jeśli chcesz mieć własny e-biznes, jednak nie do końca wiesz, co warto sprzedawać, możesz wykorzystać możliwość integracji z hurtowniami. To rozwiązanie pozwoli Ci zająć się jedynie sprzedażą, bez posiadania własnej przestrzeni magazynowej.

Przyjazna sprzedaż

Właściwie skonfigurowana sprzedaż usprawni obsługę sklepu internetowego, a także napływających do niego zamówień. Podczas konfiguracji należy wziąć pod uwagę płatności, przesyłki oraz fakturowanie. Każdy z tych aspektów należy zintegrować z rozwiązaniami płatniczymi, brokerem kurierskim, czy systemami ułatwiającymi wystawianie faktur.

Regulaminy w sklepie internetowym 

Sklep internetowy, tak jak każdy biznes, objęty jest wieloma formalnościami, które muszą zostać dopełnione. Ten krok tworzenia własnego biznesu jest niezwykle ważny, ponieważ gwarantuje funkcjonowanie sklepu w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Do formalności, które należy spełnić podczas zakładania swojego biznesu w Internecie są:

  • Regulamin sklepu internetowego, 
  • Polityka Prywatności, 
  • Zwroty i Reklamacje, 
  • Dane Firmy, 
  • Koszty Dostawy, 
  • Formy Płatności.

Nie zapomnij o marketingu 

Biznes internetowy to coraz bardziej konkurencyjna branża, w której trudno odnaleźć właściwy sposób dotarcia do swoich klientów. Prowadząc swój e-biznes warto zatem pomyśleć o działaniach, które zwiększą szansę na zyskanie pozycji lidera na rynku. 

E-biznes warto powiązać z analityką i narzędziami internetowymi, aby monitorować skuteczność prowadzonych działań oraz kreować nowy kierunek czynności marketingowych.

Podsumowanie

Założenie sklepu internetowego to czynność, którą można dokonać właściwie w kilka chwil. W obecnych czasach proces ten jest niezwykle przyjazny i nie wymaga specjalnych umiejętności technicznych, a jedyne odpowiednie rozeznanie w rynkowych realiach. Jeśli potrzebujesz porady odnośnie założenia sklepu internetowego – skontaktuj się z nami. W Selly chętnie opowiemy o najkorzystniejszych rozwiązaniach oraz dopasujemy ofertę sklepu do Twoich potrzeb.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

siedemnaście − siedem =

Poprzedni wpis Jak otworzyć własny salon logopedyczny – jakie warunki trzeba spełnić?
Następny wpis Sandały ochronne – czym są?