Obsługa dużej hali przemysłowej czy magazynowej to spore wyzwanie. Organizacja pracy w takim miejscu wymaga dobrego planowania i wykorzystania odpowiedniego sprzętu. Wiele firm działających w halach o znacznym metrażu, decyduje się na wynajem wózków widłowych. Dlaczego jest to dobry sposób na sprawną obsługę hali?

Wynajem wózków widłowych, czyli wygoda i oszczędność czasu

Niewątpliwie zaletą wózków widłowych jest ich mobilność. Mowa tutaj o pojazdach mechanicznych, które są zdolne do całkiem szybkiego poruszania się po terenie hali. W dużych pomieszczeniach można wykorzystać tę zaletę, poprzez wyznaczenie dla wózków widłowych dróg, którymi będą szybko transportowały towary z jednego końca hali na drugi. Warto mieć na uwadze, że udźwig wózków widłowych wielokrotnie przekracza możliwości człowieka. Tym samym transport towarów odbywa się o wiele szybciej, sprawniej i wygodniej dla pracowników. To wszystko stanowi korzyść samą w sobie, a w dodatku przekłada się na wyższe zyski przedsiębiorstwa.

Jakie wózki widłowe do hal?

Warto mieć na uwadze, że obecnie dostępne są bardzo różnorodne wózki widłowe. Jeszcze do niedawna dominowały modele spalinowe. Do dzisiaj wynajem wózków widłowych benzynowych i diesli jest powszechny, podobnie jak wynajem modeli napędzanych gazem. Niewątpliwie w dużych, wysokich halach tego typu wózki jak najbardziej się sprawdzą. Na dużej przestrzeni spaliny rozchodzą się w powietrzu, nie tworząc zbytniego dyskomfortu. Niemniej w niektórych branżach emisja spalin w halach jest niedopuszczalna ze względu na specyfikę produkowanych lub magazynowych towarów. W takim przypadku lepiej sprawdzi się wózek elektryczny. Wynajem wózków widłowych elektrycznych to opcja dla firm ceniących bezemisyjność pojazdów, a także cichą i oszczędną pracę sprzętu.

Niewątpliwie napęd to jeszcze nie wszystko. Decydując się na wynajem wózków widłowych, trzeba wziąć pod uwagę również jego udźwig oraz rozmiar sprzętu. Nie bez znaczenia jest też ulokowanie masztu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

dwa × cztery =

Poprzedni wpis Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów – dlaczego warto zlecić księgowemu?
Następny wpis Jak wybrać lampę stołową?